Heerlijk, helder… taalgebruik!

Heerlijk, helder… taalgebruik!

Heb jij een slogan of bedrijfsleus voor jouw bedrijf? Een slagzin of pay off die de essentie van jouw werk / merk / product pakkend omschrijft? Enkele bekende voorbeelden zijn:
– Heerlijk, helder, Heineken
– Even Apeldoorn bellen
– Ik wil Bolletje
– 112, daar red je levens mee.

Mogelijk daag ik je nu al uit er een te bedenken. Zeven tips voor het formuleren van jouw eigen slogan:
1. Hou het simpel
2. Hou het kernachtig
3. Ben onderscheidend
4. Bedenk een pakkende boodschap
5. Zorg dat de slogan blijft hangen
6. Spreek de taal van jouw klant
7. Blijf dichtbij jouw merk. De beste slogans geven lading aan het merk.

De slogan van tekstbureau Katharos luidt: Heldere taal. Schriftelijk & verbaal! Je vindt deze ook op deze site (in een van de grote grijze balken bovenin).
Plaats jouw slogan op al jouw communicatie-uitingen. Herhaling is immers de kracht van de boodschap. En formuleer vooral met Heerlijk Helder… Taalgebruik.

Zit je verlegen om advies bij het bedenken van een krachtige slogan voor jouw onderneming of bedrijf? Ik geef je graag advies.